קידום בגוגל הינו תחום הנבדל מכל אמצעי הפרסום האחרים. מנועי החיפוש מאפשרים לבעלי האתרים להגיע ללקוחות שיוזמים את ההחיפוש, הלקוח הינו לקוח "בשל" המעוניין לקבל אינפורמציה ולסגור עסקה באותו רגע ולכן זה נחב ללא ספק ל - שיווק דיגיטלי שמביא לידים חמים. נוסחת הקסם הינה לזהות את מה שהגולש מעוניין ולהציג לו את המידע באותו רגע ,העיקרון פשוט להיות במקום הנכון ובזמן הנכון כאשר הגולש מחפש את האינפורמציה הרלוונטית. מאמר זה זה לא יהפוך אותך למקדם אתרים מקצועי אך בהחלט אפשרי להבין להבין באיזה אסטרטגיה לבחור?
קידום אתרים בגוגל מתבסס על תוכנות הסורקות את אתרי האינטרנט על מנת שיוכלו לקבוע באיזה נושא האתר עוסק והאם הוא רלוונטי למילת המפתח שחיפשו. בסופו של תהליך גוגל מחזיר לגולש תוצאות לפי נוסחא המוכרת בשם "האלגוריתם של גוגל " רק אחרי שנבין חלק מהפרמטרים של האלגוריתם נוכל להתחיל בתהליך של קידום בגוגל. העין של הגולש כאשר העמוד הראשון נטען מתמקדת ראשית בתוצאות 1-3 ,לאחר מיכן אם הוא לא מצא את מבוקשו הוא מתחיל לסרוק את העמוד לכיוון אמצע העמוד, רק 50 אחוז מהגולשים מתמקדים באמצע העמוד.
אתר הנמצא למטה בעמוד הראשון מקבל יחסי מספר נמוך יותר של כניסות. חברות קידום אתרים בגוגל בד"כ משתמשים בתשתית קיימת על מנת שיוכלו לקדם אתרים תוך מספר חודשים. רוב החברות לא מתחייבים על תוצאות עקב כך שאינם מסוגלים לדעת מה הפער בין האתר שלך למתחרים. חברה מקצועית שתתחייב על תוצאות הינה חברה שפחות מבינה בקידום ויותר מעוניינת לגייס אותך כלקוח. התהליך פחות או יותר עובד כך : השלב הראשון מוקדש לשינויים בתוך האתר , לאחר מכן רוב העבודה מתבצעת מחוץ לאתר,חברה שיש לה תשתית רחבה של אתרי אינטרנט ושיתופי פעולה תוכל להגיע לתוצאות טובות יותר תוך תקופה קצרה. חשוב מאוד להקפיד ולבצע קידום איכותי ולא קידום לדוגמא המבוסס על "חוות לינקים" מאתרים המיועדים להוצאת קישורים.אפשר בקלות לבדוק את מקור הלינקים שהעבירו לנו מחברת שאתה יצאנו לדרך. גוגל יכול לפסול אתרים כאלו ולכן לא מומלץ לעבוד עם חברות העובדות בשיטה הזו.
כמשהו המכיר היטב את תחום קידום בגוגל יכול אני להגיד בוודאות שישנו מכוון רחב של חברות העובדות בשיטות שונות. כלקוח המחפש חברה מקצועית מומלץ לבדוק היטב את החברה על מנת שנועל לסנן את החברות הפחות אמינות,ופחות מקצועיות. לא מעט אני נתקל בבעלי אתרים שהחליטו לתת שירות של קידום אתרים ולמדו את החומר מקריאה באינטרנט.
ראשית בתהליך של קידום אתרים בגוגל יש לבקש מספר ממליצים ולהתרשם מהתחומים ומרמת התחרות שחברת קידום האתרים מציגה לכם.חברות המבטיחות תוצאות מהירות ומתחייבות על תוצאות סביר להניח שעובדות בשיטות פסולות כגון אתרי ספאם, חוות לינקים , שיכפול דפים של אתרים.....תשתית זו לא תחזיק מעמד לאורך זמן וסביר להניח שבמהלך הזמן תיפלו בתוצאות או תפסלו. יש לבדוק שלקוחות קטנים מקבלים יחס שווה כמו לקוחות גדולים, רמת התחרות באינטרנט קובעת ולא גודל החברה.
מה רצוי לשאול חברת קידום אתרים בגוגל - 1. יש לדרוש ראשית ניתוח שוק מקצועי שבו תבינו מי המתחרים, ובאילו מילות אפשר להגיע בתקציב שלכם לתוצאות משביעות רצון. 2. דוגמאות ולקוחות ממליצים. 3. מהו תהליך הקידום? האם אתם נפגשים עם איש המכירות או עם בעל מקצוע? 4. החלפות לינקים - האם תקבלו לינקים איכותיים או לינקים מאתרים לא רלוונים? תוכן האם החברה תמליץ על כתיבת תוכן איכותי? אילו פעולות חברת הקידום תעשה בתוך האתר? 5 כיצד נמדדת הצלחה בעיני חברת הקידום אתרים, מה קורה אם לא עומדים ביעדים - 6. כמה פגישות במהלך ההסכם אפשר לתאם מול הפונקציה שמקדמת את האתר?
להלן מספר פרטים על רשימת משרדי פרסום מובילים